Kjøpsbetingelser
Kjøpsbetingelser
Kjøpsbetingelser for Engedesign.no
Org nr: 933 109 526
Bedriftsnavn: Enge Olsen Design
Adresse: Gamle Hugsvei 19 3340 Åmot
Generelle vilkår
Vennligst les gjennom våre vilkår for handel hos engedesign.no
Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.
Registrering
For å handle hos engedesign.no må du ha leveringsadresse i Norge. Du må også oppgi navn og adresse. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende.
For å handle på engedesign.no må man være over 18 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap.
Adresseendring
For å endre adressen må du ta kontakt med leneenge@gmail.com Vi kan ikke garantere at vi kan endre adressen på ordren, da pakken ofte pakkes og sendes i løpet av kort tid.
Betaling
Hos oss kan du betale med VIPPS eller så kan du utsette betalingen til etter du har fått varene ved å bruke KLARNA.
Klarna gir deg mulighet både til å utsette betalingen og også dele opp summen i mindre summer. "Få først betal senere" er gratis å bruke og det tilkommer ikke ekstrakostnader før purring eventuelt inkasso. Ved å dele opp betalingen vil man få renter. Du kan lese mer om det her: https://www.klarna.com/no/smoooth/
Tilbud
Tilbud gjelder så langt lageret rekker.
Frakt
Pakker sendes som pakke med Posten og med sporing, eller posten servicepakke hvis ordren er stor nok. Dette fremkommer I sporing av pakken. Vi kjører fri frakt nå i oppstartsperioden.
Leveranse vilkår
Engedesign.no har forsendelser til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 3 og 7 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transport partner.
Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. Engedesign.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.
Dersom du ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 200,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt.
Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.
Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.
Skadde sendinger
Dersom du mottar en skadd sending, plikter du som kunde å forholde deg til våre rutiner som gjelder ved mottak av en skadd sending. Du sender da en mail til: leneenge@gmail.com med bilde og informasjon om forsendelsen, samt ordrenummer. Varer som er skadet etter sending med Posten må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut.
Vareinformasjon
Engedesign.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Vi tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. Vi tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.
Copyright
Innhold på www.engedesign.no er engedesign.no sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra tickettothemoon.no.
Reklamasjon og angrerett
Alle reklamasjon rettes til hvor du må oppgi ordrenummer og hva grunnen til reklamasjonen er. Ønsker du å anvende deg av angreretten rettes dette også til leneenge@gmail.com og vi plikter å behandle forespørselen så fort som mulig.
Angrerett og angrefrist – generell informasjon
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt.
Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Returseddel inkluderes I forsendelsen, og du må gi beskjed til leneenge@gmail.com slik at returen skal bli behandlet så effektivt som mulig.
Returadressen er:
Enge Design
V/Lene Enge Olsen
Gamle Hugsvei 19
3340 Åmot
Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, ny vare eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.
Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende.
Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).
Reklamasjon – generell informasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:
Holde kjøpesummen tilbake
Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig
Kreve erstatning
Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte leneenge@gmail.com på epost.
Verneting
Ved en eventuell tvist følger engedesign.no Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.